10. marraskuuta 2013

Käsityökerhon kuukauden...

teema on marraskuussa makrame,
joka oli niin suosittua 70-luvulla.
Minä en itse ole tehnyt varsinaisesti aikaisemmin
makramee-solmeilua, mutta olen tehnyt
ystävänauhoja ja nyplännyt. Ystävänauhoissa
käytetään samoja solmuja kuin makrameessakin.
Pienestä solmeilukokemuksesta ei ole nyt ollut kovasti apua,
kun olen tehnyt tätä kuusta....
 
 
makramee on kyllä mahdottoman hauskaa- en ole koskaan
nauranut kässäkerhossa niin paljon kuin viime viikolla
aloitusillassa. Miten voikaan olla niin vaikeaa
tehdä vain kahta eri solmua ?!?!? Ja aivot eivät
suostu toimimaan kunnolla tehdessäni solmuja
vasenkätisesti :) Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen
tähän mennessä kuuseni edistymisestä.
Ensi tiistaina taas jatketaan.
 
Teeman vetäjällä Seijalla oli rinnassa minikuusi,
jota ihastelimme. Ja tietysti minunkin on saatava
samanlainen minikuusi....

 
tässä on pellavalanka, joka on tosi ohut :)
Olisi ehkä pitänyt ajatella asiaa tarkemmin ennen kuin
aloittaa - tosi haastava kasata kuusta lukulasit päässä.
Hyvä, kun näkee nyt helmet saati sitten tuleeko solmu oikein :))
 
Olen ollut yövuoroissa, joten tilkkuilut
ovat olleet taka-alalla. Vielä yksi yö edessä,
ja sitten kolmen pvän vapaa. Jospa silloin
pääsen tekemään maalaismysteerin puut- blokin.....
 
Maritta


4 kommenttia:

Marle kirjoitti...

Paljonhan sinä saitkin aikaan. Kuusi on kaunis ja minikuusi söpö. Tuo on jotain sellaista, mihin minun aivot ei suostu.

Tilkkureppu kirjoitti...

Jännän näköistä ja samalla vaikean, mutta varmasti kivaa!

Anita kirjoitti...

Näyttää tosi kivalta. Tuota minäkin haluaisin kokeilla, mutta en ole vielä uskaltanut, kun edellisestä kokeilusta on jo useampi vuosikymmen aikaa.

Tilkku & Tilkku kirjoitti...

Hyvin olet osannut käyttää niitä kahta solmua. Kuuset näyttävät oikein hiehoilta.